• Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Blog
  • /
  • Zet in op het gebruik van snackable content 

Ben jij al bekend met snackable content? Het is de Engelse benaming van korte video’s, infographics en soortgelijke makkelijk te consumeren content. Geen langdradige teksten, maar een korte introductie om de aandacht te trekken. Vanuit een video of zo’n infographic verwijs je vervolgens door naar een uitgebreider artikel, waarin bijvoorbeeld wordt ingegaan op de productspecificaties.

Schakel een professioneel videoproductiebedrijf in om je te laten helpen bij het ontwikkelen van deze korte video’s. Zelf aan de slag gaan met een video kost vaak ontzettend veel tijd en een grote investering vooraf. Veel ondernemers zullen geen professionele apparatuur hebben voor het opnemen hiervan. Een video maken met een telefoon of reguliere camera levert vaak een minder hoogstaand eindresultaat op. 

Maak een promotiefilm voor sociale kanalen en je website 

Er zijn verschillende manieren waarop je deze snackable content in kunt zetten voor je onderneming. Een promotiefilm laten maken voor je sociale kanalen en bijvoorbeeld eigen website is daar een voorbeeld van. Met een promotiefilm breng je jouw bedrijf onder de aandacht van een groot publiek. In het bijzonder op sociale media, waar je bijvoorbeeld middels advertenties een specifieke doelgroep kunt bereiken.

Bij de productie van zo’n promotiefilm is het zaak om vooraf goed uit te denken welke boodschap je over wilt brengen op een kijker. Probeer je een bedrijf te promoten, of introduceer je een specifiek product? Het is bepalend voor het uiteindelijke script. Een videoproductiebedrijf kan je hierbij helpen. 

Tip: neem in je promotiefilm testimonials op van je vaste klanten. Wat maakt je bedrijf voor hun zo waardevol? Op welke manier verschilt jouw organisatie van de belangrijkste concurrenten in de markt? Enzovoorts. 

Zorg dat je content gedeeld wordt op sociale media 

Niet alleen een promotiefilm laten maken is het overwegen waard, wanneer je de naamsbekendheid van je bedrijf wilt verbeteren. Denk ook eens na over de mogelijkheid om een infographic of bijvoorbeeld video te ontwikkelen, die het voor kijkers waard is om te delen met hun eigen netwerk.

Door viral content te ontwikkelen zal je het aantal bezoekers op je website al snel zien stijgen. Eenvoudig is het ontwikkelen hiervan overigens niet. Probeer relevant te zijn, bijvoorbeeld door de key insights uit een eigen onderzoek te delen met je volgers op sociale kanalen. Dat kan door deze kort uiteen te zetten in een video, maar ook door er een overzicht van te maken in een infographic. 

Over de auteur Onno

Mijn naam is Onno en ik ben een van de oprichters van ThinkRich.nl. Ik heb op mijn 18e verjaardag voor het eerst een aandeel gekocht en beleg sindsdien al jaren in aandelen, obligaties en ETF’s bij verschillende banken en brokers. Omdat ik het leuk vind om mensen hierover te informeren, schrijf ik over alles wat jij moet weten om te beginnen met beleggen. In mijn artikelen geef in duidelijke taal uitleg over de beurs, soorten beleggingen en manieren waarop jij meer uit je vermogen kunt halen.

Andere bekeken ook:

>