Het bijhouden en registreren van uren wordt vaak gezien als een vervelend klusje. Veel mensen stellen het registreren van de gewerkte uren dan ook uit tot het laatste moment en soms wordt het zelfs vergeten. Toch heeft urenregistratie veel voordelen. Het biedt bijvoorbeeld een duidelijk inzicht van je tijdsbesteding, wat helpt bij het optimaliseren van een toekomstige planning. Vraag jij je af wat urenregistratie precies inhoudt, waarom het belangrijk is en hoe je jouw gewerkte uren het best kunt bijhouden? Lees dan snel verder!

Wat is urenregistratie?

Urenregistratie is erg belangrijk binnen bedrijven. Door middel van urenregistratie houd je het aantal uren bij dat je hebt gewerkt en krijg je inzicht in de tijdsbesteding per bedrijfsactiviteit. Aan de hand van deze informatie heb je duidelijk inzicht in de gewerkte uren van alle medewerkers binnen een bedrijf.  

Waarom is het registreren van uren zo belangrijk?

Het registreren van uren heeft veel voordelen en is dan ook erg belangrijk. Zo kun je door middel van urenregistratie je gewerkte uren verantwoorden richting opdrachtgevers en klanten. Het wordt duidelijk wanneer je welke taken hebt uitgevoerd en hoeveel tijd je hieraan hebt besteed. Door de transparante communicatie kun je eventuele discussies voorkomen. Ook kun je de kostprijs en het uurtarief beter bepalen. 

Een ander voordeel van urenregistratie is dat je duidelijk inzicht krijgt in welke projecten rendabel zijn. Je kunt met verschillende tools namelijk eenvoudig inzicht krijgen in statistieken door de uren per klant, project, afdeling en medewerker te registreren. Aan de hand van deze informatie kun je de kosten en inkomsten in kaart brengen en kom je erachter welke projecten wel en niet rendabel zijn.   

Verschillende manieren om jouw urenregistratie bij te houden

Je kunt gewerkte uren bijhouden op verschillende manieren. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om een urenoverzicht te maken in Excel. Dit kun je doen door gebruik te maken van betaalde of gratis templates die je kunt downloaden. Natuurlijk kun je ook zelf een overzicht maken, maar dit kost extra tijd. 
Een andere optie waar meer kosten aan verbonden zitten, maar wat zeker efficiënter werkt, is het gebruik maken van een app. Door middel van urenregistratie via een app kun je snel en eenvoudig gewerkte uren invullen. Daarnaast is de kans dat je fouten maakt een stuk kleiner. Ook zorg je met het gebruik van een app ervoor dat de drempel om uren te registreren lager wordt voor medewerkers.

Over de auteur Onno

Mijn naam is Onno en ik ben een van de oprichters van ThinkRich.nl. Ik heb op mijn 18e verjaardag voor het eerst een aandeel gekocht en beleg sindsdien al jaren in aandelen, obligaties en ETF’s bij verschillende banken en brokers. Omdat ik het leuk vind om mensen hierover te informeren, schrijf ik over alles wat jij moet weten om te beginnen met beleggen. In mijn artikelen geef in duidelijke taal uitleg over de beurs, soorten beleggingen en manieren waarop jij meer uit je vermogen kunt halen.

Andere bekeken ook:

>