Staat er een evenement op de planning? Dan is het natuurlijk de bedoeling dat alle kaartjes worden verkocht en dat er zo veel mogelijk mensen aanwezig zijn. Je evenement moet gepromoot worden. Je kunt social media inzetten, e-mails versturen en gewoon mensen aanspreken. Maar een ouderwetse poster kan ook nog steeds wonderen doen! Je hebt er misschien nog niet aan gedacht, nu online de prioriteit is, maar posters moeten zeker niet onderschat worden. Hier zijn een paar redenen waarom jouw evenement niet compleet is zonder gedrukte posters. 

Groot, opvallend en niet te missen 

Groot en kleurrijk trekt de aandacht. Mensen zijn visueel ingesteld. Als er ergens een gigantische en kleurrijke poster ophangt, kijken we altijd. Je kunt posters plaatsen op plekken waar veel mensen komen. Bij een bushalte, in een winkelcentrum, in de supermarkt of op het station. Hoeveel mensen denk je dat daar dagelijks komen? Duizenden! Als jouw poster daar een paar weken blijft hangen is je evenement zo uitverkocht. Het voordeel is dat sommige mensen elke dag op zo’n plek komen. Als ze de poster de eerste dag niet zien, dan zien ze ‘m de dag daarna wel of de dag daarna. Begin dus op tijd met posters afdrukken. Hoe vaker mensen je poster zien, hoe beter. 

Een poster werkt altijd 

In tegenstelling tot een online advertentie die snel wordt vergeten blijft een poster hangen (letterlijk en figuurlijk). Je hoeft niet te betalen voor elke keer dat iemand naar je poster kijkt, wat online wel het geval is. Je betaalt vaak per klik en dat leidt al snel tot een kostenpost van duizenden euro’s. Daar heb je bij posters geen last van. Je investeert een keer en daarna kun je de vruchten plukken van die investering. Daarbij weet je ook vooraf al wat het gaat kosten: het ontwerpen, drukken en ophangen van de posters. En je kan heel wat posters laten drukken voordat je aan het budget zit van een professionele marketeer. 

Krijg waar voor je geld 

Nog een argument voor posters drukken: je krijgt daadwerkelijk waar voor je geld. Posters zijn de perfecte manier om je merk op de kaart te zetten voor een klein budget. Je hoeft geen duizenden euro’s aan de kant te zetten voor een online marketingcampagne. Hoe meer posters je pakt, hoe minder je per poster betaalt. En als je de posters eenmaal hebt opgehangen, hoef je er niets meer aan te doen. Dat scheelt ook nog eens een hele hoop tijd. En tijd is geld! 

Over de auteur Onno

Mijn naam is Onno en ik ben een van de oprichters van ThinkRich.nl. Ik heb op mijn 18e verjaardag voor het eerst een aandeel gekocht en beleg sindsdien al jaren in aandelen, obligaties en ETF’s bij verschillende banken en brokers. Omdat ik het leuk vind om mensen hierover te informeren, schrijf ik over alles wat jij moet weten om te beginnen met beleggen. In mijn artikelen geef in duidelijke taal uitleg over de beurs, soorten beleggingen en manieren waarop jij meer uit je vermogen kunt halen.

Andere bekeken ook:

>